Monday, November 6, 2023

Gdje počinje Draško, tu prestaje logika: ukratko o izmjeni režima saobraćaja u centru Banjaluke

Glupostima mladog gradonačelnika nema kraja i, iz ove perspektive, da se mogu vratiti i ne glasati za njega, to bih učinio na neki vrlo teatralan način, vjerovatno crtanjem muškog polnog organa na glasački listić ili nekako još gluplje... JER ON TO ZASLUŽUJE.

Nego, stavka koja posebno vrijeđa zdrav razum i na koju moram reagovati jeste izmjena režima saobraćaja u centru Banjaluke, te obrazlaganje na Draškovim fejzbuk objavama:

Objava od 4.11.2023. godine u 18:16 - VEZA

Tu je navedeno:

Пет позитивних ефеката увођења једносмјерног саобраћаја.
✅Више простора за пјешаке (1);
✅Преко 4 километра нових бициклистичких стаза (2);
✅Посебна трака за јавни превоз (3);
✅Посебна трака за такси возила (4);
✅Боља и ефикаснија проходност путничких возила (5).

Krenimo redom:
(1) Prostor za pješake ostaje POTPUNO ISTI KAO DOSAD jer kolovoz ostaje kolovoz a trotoari ostaju trotoari: nisu napravljene nikakve nove pješačke staze, prostori ili bilo šta na tom fonu... Dakle, NETAČNO.

(2) Što se tiče glavne ulice - koja se jedina slika (pravac od zgrade Vlade pa do Boske), iscrtane su biciklističke staze na kolovozu nekad širokom četiri trake (pune širine) odnosno kolovozu na kojem nikad nije postojao problem sa prostorom za bicikliste. Takođe, skoro čitavom dužinom sa obje strane postoje široke pješačke staze i prostori kojima se takođe može vrlo uspješno voziti bicikl i od kojih se mogao oduzeti dio da se iscrta biciklistička staza, kao što je to slučaj na nekoliko mjesta u gradu. Međutim, postojećim rješenjem biciklističke staze su "pojele" jednu traku za saobraćaj putničkih vozila da u gradu više NE BI BILO TRAGIČNIH BICIKLISTIČKIH GUŽVI. SARKAZAM. Ono što nije sarkazam je činjenica da je biciklistička traka koja vozi kontra od smjera za putnička vozila VEOMA OPASNA, dok će poseban problem za bicikliste činiti i sporedna uključenja na tu saobraćajnicu te autobuska stajališta... Dakle, NEPOTREBNO i OPASNO.

(3), (4) Treća i četvrta stavka su zapravo jedna stavka, jer je to zajednička traka za javni prevoz i taksi vozila, što će reći da je to traka kojom je zabranjeno da se voze svi učesnici u saobraćaju koji nisu vozači javnog prevoza i taksi vozila... Dakle, ČUVAJTE SE POLICIJE KOJA ĆE VAS VREBATI ZA TU GLUPOST.

(5) Bolja i efikasnija prohodnost putničkih vozila će se pokazati u praksi a logika kaže sljedeće: gdje je nekad bilo četiri trake, po dvije dvosmjerne, sad imamo dvije i po jednosmjerne trake. Dakle, prohodnost nikako NE MOŽE BITI BOLJA A NI EFIKASNIJA.

Draškovi potezi su sve gori i gori i nameću se pitanja, uža i šira:
- ono šire pitanje bi bilo, da li je Draškov prelazak u Miletovo krilo ("Simbioza") planiran sve vrijeme njegovog bavljenja politikom ili je to puka improvizacija koju je smislio Dragan Stanivuković, i kad tačno?
- uže pitanje bi bilo: odakle Drašku ideje za ove gluposti, posebno za uništavanje vrlo loše riješenog saobraćaja u Banjaluci (pored ove gluposti za jednosmjerni saobraćaj tu je i trenutno zaglavljeni projekat čudesnog 400-metarskog kružnog kod Ferhadije)?

Saobraćaj u Banjaluci se može riješiti samo širenjem saobraćajnih kapaciteta a ne sužavanjem traka. Kao što vidimo, kružni tokovi nisu pomogli jer ljudi ne znaju da ih koriste. Kažnjavanje i edukacija vozača tek na duge staze mogu dati neki rezultat, tako da u ovom trenutku samo proširenje saobraćajnih kapaciteta, na šta ne postoji lak odgovor ali bolji i težak odgovor nego GLUP.

No comments:

Post a Comment